Introduktionskurs 10/4 kl. 17:00

Introduktionskurs (tidigare Handledarkurs) är ett obligatoriskt moment för att få övningsköra privat och gäller elev såväl som handledare. Båda parter måste genomföra utbildningen, men det finns inga krav att ni går vid samma kurstillfälle. Eleven måste vara minst 15år och 9månader fyllda vid utbildningstillfället. Övningskörning påbörjas dock tidigast vid 16års ålder.
Handledaren måste vara 24år fyllda och ha haft körkort i EES-land i minst 5år. OBS: Du som handledare räknas ensam som ansvarig förare vid övningskörning.

Vår utbildning grundar sig i Transportstyrelsens kursplan för privat övningskörning.

Utbildningen är ca 3.5h lång inklusive raster och har en giltighetstid på 5år. Handledare som genomfört utbildningen för annan elev inom en 5års-period behöver inte gå om utbildningen, utan endast anmäla in ny elev via Transportstyrelsen.

Varmt välkomna!

– Vi kommer använda de uppgifter du lämnar här för att kunna utföra utbildningen på så bra sätt som möjligt. Om du vill veta mer hur vi använder och lagrar dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss.

Boka evenemang

Antal Biljetter kvar: 25
The ticket is sold out. You can try another ticket or another date.

10 apr 2024

495.00SEK