Testlektion

En testlektion gäller en gång per ny elev, under lektionstillfället utför trafikläraren en bedömning av dina förkunskaper samt utvecklingsområden vilka ni diskuterar tillsammans efter genomförd körning.

Du kan berätta vilka mål/förväntningar du har och därefter ger läraren ett förslag på en individuellt anpassad utbildningsplan.

Körlektion

Våra körlektioner är 50min långa.
Vi övningskör med Volkswagen Golf (2016) med manuell växellåda
och i vår Volkswagen ID3 (2022) alternativt Volkswagen ID4  (2022) på automat.
Verksamheten präglas utav vårt mål; att utbilda dig på ett trafiksäkert, riskmedvetet och miljöanpassat sätt.

Vi anpassar utbildningen individuellt och körlektionerna kan se olika ut beroende på din kunskapsnivå.

Vi uppmuntrar handledare att närvara på körlektioner under utbildningen i den mån som är möjlig.

Vi skriver alltid ”körloggar” som skickas till dig efter avslutad lektion, där framgår det vad som gjorts och vad som är planerat till nästa gång. Även detta är bra att handledare får ta del utav för vidare körträning på hemmaplan.

Intensivkurs

Intensivkurserna kan köpas med eller utan tillbehör (Riskutbildning 1, Studiematerial samt Lån av bil vid körprov)
Intensivkurs är ett bra sätt att kickstarta din utbildning, alternativt att avsluta din utbildning med (inför förarprov)

Intensivkurser passar dock inte alla, om det inte känns rätt för dig så erbjuder vi självklart alternativa lösningar.

Att Lån av bil ingår i kursen med tillbehör innebär inte att du garanteras ett förarprov efter avslutad intensivutbildning, detta är individuellt och bedöms av behörig trafiklärare.

Teori

Du kan få hjälp av oss med den teoretiska undervisningen på flera sätt:
Studiematerial online – innefattar hela körkortsboken, instuderingsfrågor och slutprov (obegränsat) elektronisk och är ett otroligt uppskattat och pedagogiskt sätt att inhämta de teoretiska kunskaperna som krävs inför ditt körkort.

Teorilektioner – Vi erbjuder individuell undervisning för dig som inte vill/kan studera på egen hand av olika anledningar. Teorilektionerna är 50min långa och bokas som en vanlig körlektion.

Utbildningskontroll (UBK)

En utbildningskontroll är obligatorisk vid trafikskole-prov, du genomför då en självständig körning med en annan lärare än du vanligtvis kör med.

Du får känna på och tackla de nerver som uppstår vid förarprov och UBK fungerar som en kvalitets-säkring för din huvudsakliga lärare. Efter kontrollen bedöms det om du är redo för ditt prov, alternativt om du behöver öva lite mer på något specifikt.